30.6.2016

Jokainen laittaa kiinni siivet selkäänsä

Otsikon laulun sanat ovat Teleksin kappaleesta Siivet. Koko ajan virkatessani ne alkoivat kuin huomaamatta soida päässä. Löysin ihana lehdestä ohjeen keijusiipien korjaukseen. Ajattelin heti, että serkuiltani löytyy korjauksen tarpeessa olevat siivet ja olin siinä oikeassa.




Ensin näistä leikattiin kangas ja ratkottiin "käsilenkit"irti. Ruusu jäin siis kokoajan paikalleen. Sen jälkeen oikaisin kehikon pihtien kanssa symmetriseksi ja suoraksi. Aukot täytettiin vapaavirkkaamalla ne umpeen. Tämä oli varmaankin ensimmäinen tällainen vapaavirkkaus juttu, olen aina seurannut ohjeita tarkasti, luulen kuitenkin kokeilevani tätä vielä uudelleen. Ihana ukkini pelastin minut tuskalliselta käsilenkkien kiinnitykseltä ja riensi apuun kontaktiliiman kanssa!!! Eli ei, minun ei tarvinnut ommella niitä kiinni!


Olin aivan innoissani ja täpinöissäni tästä, mutta aloitettuani totesin, että ei tämä nyt niin kivaa ollutkaan. Tuskalla päämäärä mielessäni virkkasin nämä nopeasti loppuun, enkä antanut niiden vajota kaapin pohjalle. Vähintään serkkuni reaktion nähtyäni totesin tämän olleen kaiken tuskan arvoista. Hän muistin minun vieneen siivet korjattavaksi ja silmät oikein loistivat, kun hän otti ne käteensä ja ihaili niitä. Siinä vaiheessa kaikki reunoihin kohdistuneet epäilyt hävisivät ja olin itsekin tyytyväinen. 💞


Lanka; teetee hilla ja tummempi uno a ritorto 5
Langan menekki; alle 50g
Ohje; ihana lehti 2/2016

P.S. Huomaatteko miten ihana mekko, joka sopii pienen prinsessan siipiin täydellisesti<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi💖